4Telko – Optymalizacja kosztów telekomunikacji w firmie

4Telko – Optymalizacja kosztów telekomunikacji w firmie

Koszty telekomunikacji to jedno z najlepszych źródeł oszczędności w firmie. Zwiększenie płynności finansowej do jedno z podstawowych zadań dla Dyrektora Finansowego czy Głównej Księgowej a tym może pomóc redukcja kosztów telefonów, Internetu, innych usług telekomunikacyjnych jak również zakup sprzętu telekomunikacyjnego jak telefony, tablety.

Aby obniżyć koszty telekomunikacyjne należy przede wszystkim rozpocząć od analizy stanu obecnego  (audyt telekomunikacyjny), aby rozpoznać skalę, mnogość usług oraz jakich procesów bezpośrednio i pośrednio dotyczą (np.: infolinie, powiadomienia sms, komunikatory internetowe, drzewa zapowiedzi), a następnie zbadać faktyczne potrzeby organizacji.

Tak przygotowani do optymalizacji możemy odpytać rynek usług telekomunikacyjnych o konkretne szyte na miarę rozwiązania jak również usługi innowacyjne które będą usprawniały funkcjonowanie firmy i obniżały koszty funkcjonowania firmy.

Z brzegu widać różne rzeczy, których nie sposób dostrzec ze środka. Wspaniałe, niewyobrażalne rzeczy – ludzie znajdujący się z brzegu widzą je pierwsi.

– Kurt Vonnegut

Jakie wydatki zaliczamy do kosztów telekomunikacji

Telefonia komórkowa
  • abonament
  • połączenia
  • zakup telefonów
  • serwis telefonów
Internet mobilny
  • abonament
  • zakup modemów
  • serwis modemów
Masowa wysyłka SMS
  • abonament
  • opłaty za ilość wysłanych sms-ów
Telefonia stacjonarna
  • abonament
  • połączenia
  • zakup i/lub dzierżawa telefonów (np.: IP Phone’y)
  • dzierżawa central telefonicznych (PBX)
  • serwis central telefonicznych (PBX)
Internet stacjonarny i łącza danych
  • abonament łącza podstawowe
  • abonament łącza backup
  • zakup urządzeń (routery, access pointy itp.)
Outsourcing zarządzania obszarem
  • abonament
  • usługi dodatkowe
  • inne

Zakres pracCzynności jakie wykonujemy w każdym projekcie, mają na celu modernizację istniejących rozwiązań i zarazem redukcję kosztów.

  1. analiza kosztów i źródeł ich powstawania
  2. inwentaryzacja wykorzystania rozwiązań (usługi) (mapa obszaru: co, gdzie, od kogo i za ile),
  3. analiza wykorzystania kupowanych usług (weryfikacja ilości wykonywanych połączeń, wysłanych SMS, wykorzystania transmisji danych)
  4. weryfikacja zasadności ponoszonych kosztów,
  5. weryfikacja warunków umów (ceny, okresy obowiązywania, kary,

Przedstawiamy:

  1. obraz stanu obecnego obszaru telekomunikacji
  2. wnioski (spojrzenie z boku okiem ekspertów rynku)
  1. rekomendacje finansowe (potencjał oszczędnościowy),
  2. rekomendacje technologiczne (m.in. jakie usługi i rozwiązania powinien zastosować klient
  3. rekomendacje procesowe (jakie regulacje należy zastosować, aby udaremnić posiadanie nadmiarowych usług, kosztów)
  4. rekomendacje quick win,
  5. ewentualne zgłoszenia reklamacyjne niezasadnie naliczonych opłat przez operatorów

W imieniu Klienta:

    1. przygotowanie specyfikacji zakupowej
    2. przeprowadzamy postępowanie rynkowe na dostarczenie oczekiwanych usług,
    3. negocjujemy warunki umów,
  1. koordynujemy wdrożenie zapisanych w umowach warunków.
  2. Konfigurujemy systemy,
  3. asystujemy przy zmianie operatora (wymiany kart, migracja numerów i usług)
  4. Weryfikujemy zgodność wystawionych faktur po wdrożeniu zmian.

Dlaczego warto,
skorzystać z naszego wsparcia?

0

Gwarancja redukcji kosztów

Oszczędności jakie otrzymają nasi Klienci to nawet od 50 do 80% w skali roku

0

Budżety roczne

od 150 tys. do ponad 2,5 mln kosztów rocznie jakie ponosili nasi Klienci za usługi telekomunikacyjne

0

Lokalizacje Klientów

od 1 po 150 lokalizacji w Polsce które wymagały koordynacji w trakcie zmian

0

Ilość numerów

od 60 po 4 200 aktywnych numerów które podlegały optymalizacji

Zrealizowane projekty

Sprawdź jakie oszczędności i usprawnienia możemy zrobić dla Ciebie

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookie i prosi o podanie danych osobowych w celu zwiększenia wygody przeglądania.