pexels-photo-1050306

Profilaktyka zakupowa

Naszym Klientom oferujemy usługę kompleksowej analizy podpisanych kontraktów z dostawcami w wybranych obszarach zakupowych. Eksperci 4optima przyglądają się umowom od kilku stron:

Benchmark

Zestawiamy kwoty z rynkowymi benchmarkami.

Ryzyko

Szacujemy ryzyka związane z podpisanymi umowami.

Standardy

Porównujemy uzgodnione warunki z aktualnymi standardami i praktykami rynkowymi.

  • SLA: co to jest i jak pomaga firmom?

    Nieco ponad dwa tygodnie temu, pożar w lokalizacji T-Mobile był bezsprzecznie najważniejszym tematem w polskim biznesie. W wyniku awarii, wiele firm kupujących usługi u tego operatora niemal stanęło. Znacznie utrudnienia – czy nawet całkowite „padnięcie” – dotknęły nie tylko komunikacji wewnętrznej, ale też wszelkiego typu Call Center. „Co się stało, co robimy?”, pytali wszyscy. Gdy

  • Zarządzanie kontraktami: czym grozi jego zaniedbanie?

    Właściwe zarządzanie kontraktami to zagadnienie, na które każdy biznesmen entuzjastycznie przytaknie: „Tak, oczywiście że to dla nas ważne”. Co jednak konkretnie to oznacza? Tu już pojawiają się problemy. Oczywiście nie istnieją sztywne schematy działania – każda umowa jest przecież inna. Jesteśmy natomiast w stanie wskazać kilka zasad, które znajdą swoje zastosowania niemal w każdym przypadku.

Przewodnik po Exit StrategyPobierz za darmo

Dlaczego warto analizować już podpisane umowy?

Gdy mamy podpisaną umowę z dostawcą, nic – w teorii – nie powinno nas zaskakiwać. Na pewno zapoznaliśmy się z jej zapisami, które później opiniował jeszcze prawnik. Problem w tym, że znajomość przepisów to nie wszystko – tak samo ważne (jeśli nie ważniejsze) jest rozumienie mechanizmów działania umowy.

Dlatego właściwa analiza umów oznacza, przede wszystkim, możliwość porównania zapisów regulujących określone kwestie w różnych umowach oraz zweryfikowania ich nie tylko z prawem, ale też z praktykami rynkowymi. Tylko to pozwoli nam właściwie określić, czy dawno podpisana umowa nadal jest adekwatna do aktualnej sytuacji naszej firmy, jej potrzeb i sposobów korzystania z zawartej współpracy.

Innymi słowy: Dobrze jest wiedzieć że, na przykład, tylko my zgodziliśmy się na niewygodny zapis, którego nie mają w swoich umowach inni klienci – tego dostawcy, czy też konkurencji. Wtedy możemy zacząć konkretne działania.

"Higiena" firmy

Abstrahując od wymiernych korzyści: zweryfikowanie rynku, zebranie ofert konkurencyjnych i sprawdzenie możliwości w negocjacjach to poniekąd profilaktyka higieniczna dla naszej firmy. Aktualny dostawca rozumie wtedy, że musi się liczyć ze świadomym klientem i dokładać starań, aby jego usługi zawsze były dla klienta najatrakcyjniejsze. Jeśli zbudujemy naszą relację z dostawcą w ten właśnie sposób, będziemy mieć dużo większe szanse na wieloletnią, owocną współpracę.

Nie ma przecież zasady mówiącej, że dostawcę trzeba zmienić raz na jakiś czas, „bo tak”. Jeśli przez cały czas oferuję nam lepszą obsługę niż konkurencja – to świetnie!

Z drugiej strony, brak takiej wiedzy niemal zawsze doprowadzi do tego, że, że otrzymamy niższą jakość lub gorsze warunki współpracy. Widząc, że nie musi się nad nami napracować, dostawca zwyczajnie się rozleniwia; nie musi być w tym nawet żadnych złych intencji.

Zapytaj o badanie profilaktyczne obszaru w Twoje firmie. Skontaktuj sie z nami!

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookie i prosi o podanie danych osobowych w celu zwiększenia wygody przeglądania.