TeleinformatykaOptymalizacja kosztów i procesów

Telekomunikacja i łączność w firmie: na co zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązań
Kompleksowa optymalizacja całości kosztów związanych z obszarem; praca na wielu różnych usługach i w wielu lokalizacjach

Kluczowe fakty

Obszar

Teleinformatyka (ICT), a w nim:

  • Telefonia komórkowa,
  • Telefonia stacjonarna,
  • Łącza danych (Internet) Stacjonarnych + Backup,
  • Internet Mobilny (400 numerów),

w 6 różnych lokalizacjach

Cel projektu

Obniżenie kosztów i uporządkowanie procesów w obszarze

Oszczędnościw stosunku do pierwotnego budżetu

Szczegółowy opis projektu

Głównym wyzwaniem było nieadewkatne podejście Klienta do powagi zagadnienia Do problemów zaliczały się:

  • Wykorzystywanie przestarzałych technologii,
  • Brak wiedzy o infrastrukturze obszaru,
  • Brak wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach rynkowych,
  • Brak odpowiedniego zarządzania obszarem i wiedzy eksperckiej Klienta,
  • Korzystanie z outsourcingu IT który nie wspierał Klienta we właściwy sposób,
  • Kupowanie usług nie w oparciu o potrzeby, a o to co proponował operator,
  • Wiele umów i różne terminy obowiązywania umów

Każdy z podobszarów wymagał indywidualnego podejścia:

Internet Stacjonarny + backup – przeanalizowaliśmy dostępne rozwiązania rynkowe pod kątem bezpieczeństwa informatycznego, zarządzania, SLA oraz warunków cenowych,

Telefonia stacjonarna – w wyniku analizy doradziliśmy Klientowi zrezygnowanie z tradycyjnej telefonii na rzecz rozwiązania chmurowego,. Zebraliśmy też potrzeby klienta w zakresie drzewa zapowiedzi i nagrywania rozmów. W wyniku naszych rekomendacji Klient zrezygnował z posiadania 2 telefonów (stacjonarny i komórkowy) i przeniósł usługi do operatora telefonii komórkowej.

Telefonia komórkowa – Dostosowaliśmy kupowane usługi do realnych potrzeb.

Internet Mobilny – Doradziliśmy rezygnację z części modemów na rzecz zwiększenia pakietów na telefonach komórkowych.

Rozpisaliśmy także przetargi na wybór dostawców poszczególnych usług.

Czas trwania projektu od Analizy do Wdrożenia: 6 miesięcy

Wynik Finansowy (TCO) – Obniżenie kosztów zarządzania obszarem i kupowanych usług o 28%

Internet Stacjonarny – Sieć wewnętrzna Klienta na terenie kraju została uruchomiona w technologii IPVPN, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa informatycznego. Sieć jest w 100% zarządzana przez 1 operatora. Po zakończeniu Umowy Ramowej Klient nie ma żadnych zobowiązań względem Operatora nawet w przypadku dokupowania usług w trakcie trwania Umowy Ramowej.

Telefonia stacjonarna – skonfigurowanie i uruchomienie Wirtualnej Centrali z funkcją fax 2 mail i nagrywania w Centrali Klienta – łatwość w zarządzaniu Centralą i nagrywanymi połączeniami. Całość zarządzania przez przeglądarkę www a każdego miejsca na Ziemi.

Telefonia komórkowa – wymiana całości sprzętu na nowy. Po zakończeniu Umowy Ramowej Klient nie ma żadnych zobowiązań względem Operatora nawet w przypadku dokupowania usług w trakcie trwania Umowy Ramowej.

Internet mobilny – zmniejszenie ilości modemów i obniżenie kosztów pakietów

Jak możemy Ci pomóc?

Każde Twoje pytanie jest dla nas cenne i ciekawe.

Od bezpośredniej rozmowy z naszym ekspertem dzieli Cię tylko kilkanaście sekund.

Czy Twoja firma też mogłaby skorzystać na podobnym projekcie?

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookie i prosi o podanie danych osobowych w celu zwiększenia wygody przeglądania.